درد بعد از روت کانال چقدر طول می کشد؟

درد بعد از روت کانال چقدر طول می کشد؟

بعد از درمان ریشه دندان

چه چیزی طبیعی است؟ آیا کانال ریشه می تواند از کار بیفتد؟ مدیریت درد روش بردن ما محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، اضافه می کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم. روند ما اینجاست اکثر مردم داشتن کانال ریشه را با درد و ناراحتی زیاد مرتبط می دانند.

با این حال، در حالی که اکثر افراد می توانند انتظار کمی ناراحتی را در حین و بعد از عمل کانال ریشه داشته باشند، درد بیش از حد طبیعی نیست. تکنولوژی مدرن و استفاده از داروهای بی حس کننده، این روش را سریع، ایمن، معمولاً بدون درد و راهی عالی برای کمک به حفظ دندان طبیعی می کند. با این حال، برای جلوگیری از نیاز به درمان ریشه دندان، هر کسی که دندان درد دارد باید فوراً به دندانپزشک مراجعه کند تا از بدتر شدن هر گونه عفونت، تشکیل آبسه یا انتشار در سراسر سیستم ریشه دندان جلوگیری کند.

حقایق سریع در مورد درد بعد از کانال ریشه: کانال ریشه بافت بیمار (پالپ) را درمان می کند و در عین حال بقیه دندان را حفظ می کند. قبل از عمل به فرد بی حسی داده می شود، بنابراین معمولاً دردناک تر از پر کردن دندان معمولی نیست. اگر کانال ریشه از کار بیفتد، انجام مجدد آن می تواند مشکل را برطرف کند.

مرکز دندانپزشکی دکتر علی زرگانی ، بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص در انجام کلیه خدمات دندانپزشکی در خدمت شما بیماران محترم می باشد.

چقدر درد طبیعی است؟

درد کانال ریشه که برای مدت طولانی ادامه دارد، غیر طبیعی است. اکثر مردم گزارش می دهند که برای چند روز پس از انجام کانال ریشه کمی حساس یا حساس هستند. چند دلیل برای این وجود دارد: بافت اطراف لثه متورم یا ملتهب باقی می ماند: با وجود اینکه دندانپزشک ریشه عصبی را از دندان خارج کرده است، هنوز اعصاب کوچکی در رباط ها و بافت اطراف دندان وجود دارد.

هنگامی که این ناحیه ملتهب می شود، مانند پس از یک عمل دندانپزشکی، این انتهای عصبی نیز می تواند ناراحتی ایجاد کند. آسیب به ابزار: ممکن است ابزار دندانپزشکی که برای تمیز کردن کانال ریشه استفاده می شود، به طور ناخواسته به بافت حساس اطراف آسیب برساند. پرکردگی موقت زیاد: زمانی است که دندانپزشک پرکردگی موقت را گذاشته و آن را به اندازه کافی صاف نکرده است.

اگر پر کردن حتی کمی بالاتر از دندان اطراف باشد، می‌تواند باعث شود که دهان در آن نقطه سخت‌تر گاز بگیرد که باعث درد دندان می‌شود. در بیشتر موارد، حساسیت و ناراحتی مرتبط با کانال ریشه باید ظرف چند روز از بین برود. اگر بهتر نشد، یا اگر درد شدید بود یا با اقدامات خانگی تسکین نمی یافت، مهم است که برای ارزیابی با متخصص ریشه یا دندانپزشک تماس بگیرید.

آیا کانال ریشه می تواند از کار بیفتد؟

یک کانال اضافی یا یک انسداد ممکن است باعث ایجاد کانال ناموفق شود. خوشبختانه اکثر کانال های ریشه موفق هستند. با این حال، برخی از درمان‌های ریشه ناموفق هستند و فرد ممکن است درد بیشتری را تجربه کند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا این اتفاق می افتد:

ترمیم شروع به نشت می کند بهداشت نامناسب دهان یا دندان شکستگی دندان یا مواد آب بندی در طول زمان وجود کانال اضافی در دندان که اندودنتیست قادر به دیدن آن نیست انسدادی مانند کانال ریشه منحنی که مانع از تمیز کردن کامل کانال می شود ترک های عمودی در دندان خطای دندانپزشک یا اندودنتیست اگر علت درد به دلیل از دست دادن کانال باشد، متخصص ریشه باید دندان را باز کند، پر شده را خارج کند و سعی کند کانال را پیدا کند.

اگر دندان شکستگی عمودی داشته باشد، دندانپزشک احتمالاً باید دندان را خارج کند. اگر فردی پس از کانال ریشه دچار التهاب یا عفونت مداوم شود، ممکن است به یک روش جراحی به نام برداشتن انتهای ریشه نیاز داشته باشد.

مدیریت درد کانال ریشه در خانه مسکن های بدون نسخه یا تجویزی باید برای تسکین درد پس از کانال ریشه کافی باشد. هنگام استفاده از داروها، حتما دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید و اگر داروی ضد درد موثر نبود، با متخصص ریشه تماس بگیرید. ایبوپروفن یک مسکن برای خرید آنلاین است. مهم است که تا پایان ترمیم نهایی از جویدن یا گاز گرفتن دندان آسیب دیده خودداری کنید.

پر کردن موقت ظریف است و ممکن است در نتیجه بشکند. همچنین رعایت بهداشت دهان و دندان با مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن باید ادامه یابد. طیف وسیعی از مسواک، خمیر دندان و نخ دندان برای خرید آنلاین موجود است. کانال ریشه چگونه انجام می شود؟

کانال ریشه معمولاً توسط متخصص اندودنتیست (متخصصی که از داخل دندان ها مراقبت می کند) انجام می شود.

مراحل زیر مراحل عمل کانال ریشه است:

اندودنتیست با معاینه و عکسبرداری با اشعه ایکس از دندان برای انجام این عمل آماده می شود. در مرحله بعد، دندانپزشک یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن دندان می دهد و یک پوشش محافظ (بند لاستیکی) در دهان فرد قرار می دهد تا دندان آسیب دیده را جدا کرده و از بقیه دهان محافظت کند.
متخصص اندودنتیست یک سوراخ در بالای دندان ایجاد می کند تا به ساختارهای ظریف داخل آن دسترسی پیدا کند. سپس دندانپزشک با استفاده از ابزارهای بسیار کوچک پالپ را از اتاقک و کانال ریشه خارج می کند.

برای مشاهده نمونه کارهای دکتر علی زرگانی  در اینستاگرام کلیک کنید.

سپس دندانپزشک کانال‌های ریشه را تمیز کرده و شکل می‌دهد تا فضایی برای پر کردن و احتمالاً یک پایه برای نگه‌داشتن دندان ایجاد کند.
اندودنتیست کانال های ریشه را با ماده لاستیک مانندی به نام گوتاپرکا پر می کند و سپس یک چسب را روی گوتاپرکا قرار می دهد تا آن را در داخل دندان ببندد.
سپس اندودنتیست یک پر کردن موقت روی دندان قرار می دهد تا در حین بهبودی از داخل دندان محافظت کند.

فردی که تحت درمان ریشه قرار گرفته است باید مجدداً به دندانپزشک مراجعه کند تا پرکردگی موقت برداشته شود. در این مرحله دندانپزشک یا روکش دائمی قرار می دهد یا ترمیم دائمی دیگری روی دندان انجام می دهد.

پس از تکمیل کانال ریشه، دندان باید به عملکرد کامل خود بازگردد و دیگر درد ایجاد نکند.

نتیجه چیست؟

درمان کانال ریشه میلیون ها بار در سال انجام می شود. در بیشتر موارد، درمان ریشه می تواند با موفقیت دندانی را که عفونی یا آسیب دیده است نجات دهد.

فناوری‌های جدید و بی‌حس‌کننده‌ها به اطمینان از راحت‌ترین روش کانال ریشه کمک می‌کنند. افرادی که درد شدید یا طولانی مدت را تجربه می کنند باید آن را برای ارزیابی بیشتر به اندودنتیست گزارش کنند.

برای مشاوره با جراح و دندانپزشک زیبایی با تجربه تهران ، دکتر علی زرگانی با ما تماس بگیرید.

www.dralizargani.com, اصلاح طراحى لبخند کرج, بعد از درمان ریشه دندان, بلیچینگ درمنزل کرج, بلیچینگ دندان کرج, بلیچینگ سفید کرج, بهترین متخصص ایمپلنت, بهترین مرکز کامپوزیت تهران, بهترین مرکز کامپوزیت در تهران, دکتر علی زرگانی, دکتر کامپوزیت دندان تهران, دندانپزشک زیبایی کرج, دندانپزشکی در فرمانیه, کامپوزیت ونير کرج, لمینت دندان کرج, متخصص زیبایی دندان در تهران
۳ قسمت جایگزینی دندان چه چیزهایی هستند؟
تفاوت بین ونیر دندان و لمینت چیست؟