آیا کاشت ایمپلنت دندان دردناک است؟

آیا کاشت ایمپلنت دندان دردناک است؟

کاشت ایمپلنت دندان فرمانیه

انجام یک عمل جراحی می تواند ترسناک باشد زیرا بخشی از بدن شما باید باز شود. از آنجایی که کاشت ایمپلنت دندان به این معنی است که فک شما باید بریده شود، منطقی است که بسیاری از افراد در مورد این روش و میزان درد ناشی از آن احتیاط کنند.

چقدر می تواند دردناک باشد؟

یکی از بزرگترین دلایلی که مردم معتقدند جراحی ایمپلنت دندان دردناک است، آنچه در اینترنت می بینند است. یک جستجوی سریع برای جراحی ایمپلنت دندان، تصاویر زیادی یا افرادی که در لثه‌هایشان سوراخ می‌شوند را به شما نشان می‌دهد، که اگر ندانید چه اتفاقی می‌افتد، بسیار ترسناک به نظر می‌رسد. با این حال، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد زیرا این روش به خودی خود آنقدرها هم که به نظر می رسد دردناک نیست.

مرکز دندانپزشکی دکتر علی زرگانی  در زمره یکی از بهترین مراکز دندانپزشکی تهران  ، ماهدشت است ،با استفاده از روش هایی نظیر لمینیت، روکش های دندانی ، بلیچینگ دندان ، سفید کردن دندان ، دندانپزشک اطفال ، کودکان ، جرم گیری ، عصب کشی دندان ، اصلاح طرح لبخند ، کامپوزیت ونیر ، و… زیبایی را برای شما به بهترین نحو تامین می کند.

اجازه دهید از مقیاس یک تا ۱۰ استفاده کنیم که یکی نشان دهنده حداقل ناراحتی و ۱۰ نشان دهنده درد طاقت فرسا است. یک ایمپلنت دندانی ساده، برای بیمارانی که استخوان‌های خوبی دارند و به جراحی بافت نرم زیادی نیاز ندارند، در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول بین دو تا سه درد دارند، که به معنای داروهای بدون نسخه مانند تایلنول یا ادویل از هر گونه ناراحتی که احساس می کند مراقبت خواهد کرد.

دردی که بیماران هنگام انجام جراحی ایمپلنت دندان احساس می‌کنند، در واقع از سوراخ ایجاد شده در استخوان یا محل قرار دادن ایمپلنت نیست – درد معمولاً از دستکاری بافت نرمی که در طول فرآیند رخ می‌دهد ناشی می‌شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، ایمپلنت‌های دندانی که نیازی به بلند کردن بافت لثه ندارند، در واقع بدون درد هستند و بیماران بعد از عمل، سطح درد را بین یک تا دو گزارش می‌دهند. اگر فلپ کوچکی از بافت لثه برداشته شود، میزان درد در شب اول سه یا چهار است و پس از آن کاهش می یابد.

اگر استخوان باید برای عمل پیوند زده شود، سطح درد بالاتر است و بیماران از نظر دردی که در سه روز اول بعد از عمل تجربه می‌کنند، در ۵ یا ۶ قرار دارند، که نیاز به دادن مسکن قوی به آنها دارد.

صرف نظر از اینکه چه مقدار بافت لثه برداشته شده یا به پیوند نیاز است، درد از یک تا سه روز طول می کشد و پس از آن فروکش می کند.

عامل دیگر در میزان درد تجربه شده، آستانه فردی بیمار برای درد است. برخی از افراد می توانند درد بیشتری را نسبت به دیگران تحمل کنند، به این معنی که حتی اگر دو فرد مختلف یک روش را انجام دهند، سطح درد آنها متفاوت خواهد بود.

برای مشاهده نمونه کارهای آقای دکتر علی زرگانی دندانپزشک زیبایی فرمانیه در اینستاگرام کلیک کنید.

بعد از عمل ایمپلنت دندان شما

پس از عمل، با بهبود لثه ها در خوردن غذای معمولی مشکل خواهید داشت، به این معنی که برای مدتی باید غذاهای نرم بخورید. همچنین برای جلوگیری از شکست ایمپلنت و سایر عوارض باید از کافئین و محصولات تنباکو خودداری کنید.

شما باید قرار ملاقات های مکرری را با دندانپزشک خود تنظیم کنید تا مطمئن شوند که شما به درستی بهبود یافته اید و هیچ عارضه ای از این روش وجود ندارد.

نتیجه چیست؟

جراحی ایمپلنت دندان بسته به سلامت لثه‌ها می‌تواند دردناک باشد. اگر می خواهید در مورد میزان دردناک بودن این روش بیشتر بدانید، با دندانپزشک خود صحبت کنید و از او بخواهید لثه های شما را معاینه کند تا مشخص شود که چقدر کار باید انجام دهند.

برای مشاوره با جراح و دندانپزشک زیبایی با تجربه تهران ، دکتر علی زرگانی با ما تماس بگیرید.

اصلاح طراحى لبخند کرج, بلیچینگ درمنزل کرج, بلیچینگ دندان کرج, بلیچینگ سفید کرج, بلیچینگ مطب کرج, تأثیر سیگار بر روی دندان ها, جراح و دندانپزشک کرج اصلاح لبخند کرج, جرم گیری دندان کرج, دکتر علی زرگانی دندانپزشکی کرج, دندانپزشک ترمیمی زیبایی کرج, دندانپزشک جراح کرج, دندانپزشک خوب کرج, دندانپزشک زیبایی فرمانیه, دندانپزشک زیبایی کرج, دندانپزشکی زیبایی کرج, دندانپزشکی کامپوزیت ونیر کرج, کاشت ایمپلنت دندان فرمانیه, کامپوزیت ونير کرج, کامپوزیت ونیر دندان کرج, لمینت دندان کرج
انواع مختلف ایمپلنت های دندانی چیست؟
دندانپزشکی زیبایی متحول کننده زندگی